torsdag 30 oktober 2014

Nya upptäckter

I helgen upptäckte tjejerna för första gången mobilen vi satt upp över deras säng. Båda har legat och tittat upp på den länge när vi haft den igång. Perfekt när man behöver greja med ett barn och behöver något att sysselsätta det andra med. A ler mot mig varje dag, F ler också mot mig men inte lika ofta som A. Mitt hjärta smälter varje gång jag får ett stort, härligt leende när jag pratar med dem. Båda har börjat ge ifrån sig små ljud som de inte gjort tidigare. Kan det vara början till att jollra kanske?
På skötbordet har jag ett litet lejon som jag visar för dem varje dag, de har tittat på det länge men nu vill de smaka också om det kommer tillräckligt nära.

Det är verkligen en enorm utveckling just nu och det är så himla häftigt att få vara med. I början när de bara åt och sov var jag lite rädd för att det var så det skulle vara att ha bebisar men nu är det helt annorlunda. Mycket roligare men också jobbigare, men det är det värt.

I helgen passade S tjejerna en stund när jag bakade bullar. Det var så roligt att baka, jag bakade massor innan jag blev gravid och tyckte att det var jättekul. Nu finns det inte så mycket tid och ork.

Jag letar ny vagn, eller en extra vagn. I vår vagn går det bara att ha dem framåtvända när man går över till sittdelarna. Tidigare har jag tyckt att det känts okej men nu känner vi båda att vi vill kunna se dem och prata med dem när de börjar sitta, så nu letar vi vagn. Hade tänkt mig en begagnad, får väl se vad som finns på blocket.

Imorgon är det dags för BVC igen. Både A och F äter riktigt bra nu vilket är väldigt skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar