lördag 8 november 2014

Fredagsmys

Igår var vi på barnmottagningen för att ta prover. Vi fick först komma in på lab där de hade tänkt sticka tjejerna i fingret. När de såg att det var väldigt små fingrar de skulle sticka i bestämde de sig för att ta i huvudet. Vi började med A men de hittade inget bra kärl på huvudet så till slut blev det socker och napp till båda och stick på handryggen. De sa inte ett pip, mina duktiga tjejer. Nu hoppas jag att proverna är bra så vi kan ta en liten paus från allt stickande. Jag läste i en artikel att barn som vårdats på sjukhus (inte på BB utan för att de behöver vård) kan bli känsligare för smärta i samband med stick (som vaccinationer och provtagning). Det känns inget vidare och när vi vaccinerade dem för någon vecka sen hoppade A till ordentligt när hon fick första sprutan.

Efter besöket på barnmottagningen hälsade vi på mina arbetskamrater. De tyckte att det var väldigt roligt att få träffa A och F (mig med tror jag). Jag passade på att ansöka om föräldraledighet ända till september. När jag hade lämnat in min ansökan så kändes det helt rätt, det är så skönt att slippa fundera mer på detta. Nu har jag hela vintern och våren på mig att bestämma om jag ska jobba någon dag i veckan eller vara ledig några månader till innan jag börjar jobba lite smått. Sen önskar vi syskon till tvillingarna och då får jag vara hemma lite till men det är inget vi vågar räkna med utan vi hoppas mycket.

På kvällen hälsade vi på mina föräldrar och fick god mat. Jag hade med mig blåbärspaj som vi åt till efterrätt, allt var jättegott. Det är så fint att se mina föräldrar ta hand om A och F, så mycket kärlek och de blir så glada varje gång vi kommer och hälsar på. Pappa har redan ordnat i trädgården så det finns jordgubbar och bärbuskar som A och F ska få smaska på när de blir större (inte buskarna då, utan bären). Han har också börjat spana på grind till trappan, det är mer än vi har gjort.

Jag tog nytt TSH för några veckor sedan och värdet var nu 2.1 (Levaxin 32,5ug/dag, sist gång det kollades var jag gravid och det låg på 1.0 (Levaxin 75ug/dag). Läkaren som ordinerade provet skulle återkomma till mig men det har hon såklart inte gjort. Jag vill helst fortsätta ligga på den här nivån så jag slipper strula med det inför syskonförsök. Har en kompis som fick hjälp med provtagning och ordination av Levaxin genom gynmott när de försökte bli gravida. Jag känner mig väldigt osäker på om jag kan få någon hjälp där med tanke på att vi gör ÄD och dessutom gör det utomlands. Kanske är VC jag ska vända mig till.

Nu sover alla utom jag, väldigt irriterande att det ska vara så svårt att sova fast jag är trött och verkligen skulle behöva sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar