tisdag 4 november 2014

Ny vagn

I lördags lyckades vi hitta en ny vagn, det blev en Emmaljunga Twin Nitro i svart och grått. Den känns gigantisk jämfört med vår vanliga vagn (en EasyWalker Duo) och den är inte lika lätt att köra men det känns bra att tjejerna kan vara vända mot mig när de vill börja sitta i vagnen. Jag har tvättat tyget till vagnen som blev som nytt igen. Nu ska vi bara laga några små plastdetaljer så är den redo för en premiärtur sedan.

I söndags tog vi en tur till S föräldrar, där vi fick lunch. Det känns viktigt för mig att tjejerna får träffa sina far- och morföräldrar ofta. Jag älskade att hälsa på mina när jag var liten och jag hoppas att våra barn ska gilla det lika mycket när de blir lite större. Efter det åkte vi och hämtade lite brädor till ett staket. Vi beställde dem i juli och tänkte att vi skulle byggt klart staketet innan barnen föddes men nu fick vi barnen för tidigt och brädorna för sent. S är vill väldigt gärna bygga staket nu, men jag är inte jättesugen på att stå i regnet och bygga. Vi har lite att greja med inomhus så jag hoppas han vill fixa det först.

Igår var jag ute på egen hand. Via BVC har jag fått en tid för att prata med en psykolog eftersom jag känner mig ledsen väldigt ofta. Vi pratade om förlossningen men främst om tiden på neo. Psykologen tyckte att vi hade blivit väldigt dåligt behandlade på neo och berättade att hon hade träffat flera föräldrar som berättade samma sak. Var jätteskönt att få prata med någon som lyssnade på mig och inte bara påpekade att allt gått bra. Jag är så tacksam över att allt gått så här bra, men det måste ändå vara tillåtet att vara ledsen. Nu ska jag dit igen om två veckor men det kändes mycket bättre efteråt.
När jag kom hem hade vi fått brev från neo där de ville att vi skulle ta nytt hb på tjejerna på vårdcentralen . När jag ringde VC visste de inte hur de skulle göra med provtagning på så små barn så nu väntar jag på att de ska återkomma. Remiss på proverna fanns inte heller och ingen vet vem som ska kontrollera provsvaren, kan det krångla så gör det.

Idag borde jag åka och handla men regnet vräker ner och jag har ingen lust så det kan bli mys i soffan istället. I eftermiddag blir det fika med en kompis och hennes bebis som snart är ett år. Spännande att se hur de blir när de växer och blir stora.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar