torsdag 15 januari 2015

Ett år

Idag är det ett år sedan vi var i Riga och satte in de embryon som resulterade i våra underbart fina tvillingar. Tittade på dem imorse när de sov och jag är så tacksam, för att de är våra och för den kvinna som kunde tänka sig att donera de ägg som slutligen blev våra. Dagen har annars gått långsamt. A är inne i en period med massa gnäll, inget är roligt eller bra mer än två minuter. Det är jättejobbigt att vara ensam på dagarna när hon är så här. F får stå tillbaka eftersom hon oftast är nöjd medan A får mycket mer uppmärksamhet. På kvällarna när S kommer hem brukar jag gå undan med F lite så hon får lite tid att mysa och leka själv med mig.


Jag brukar gå ut och gå minst en timma varje dag, avkopplande för mig eftersom tjejerna sover hela tiden och bra med motion. Sista gångerna har vädret varit riktigt dåligt, idag var det snö, blåst och isgata häromdagen var det ösregn istället. Jag längtar till våren när man kan gå ut utan att det är en sån stor apparat med overaller, åkpåsar och regnskydd.
Igår ville jag ta lite kort på tjejerna när de låg på mage, det är jätteduktiga på det nu. När jag tagit två kort på A så välter hon över på rygg. Jag blev jätteförvånad, när lärde hon sig det? Själv var hon jätteglad och skrattade massor. Bilderna blev fina.

F har börjat skratta ett "riktigt" skratt när hon tycker något är roligt. Det är så härligt att höra. Båda tjejerna kan sitta i sina stolar vid matbordet med lite stöttning av kuddar.

Vi har börjat planera för dop kombinerat med en hemlig vigsel. Vi tänkte inte göra så stor sak av det men det är ändå en massa saker som ska planeras. Inbjudningskorten till dopet bär beställda, hoppas de blir så bra som det såg ut på skärmen.

1 kommentar:

  1. Ja den tacksamhet vi känner för våra donatorer är obeskrivbar!! <3

    SvaraRadera