onsdag 12 november 2014

Firat far

I lördags var vi på ett litet 40-års kalas, vi velade hela dagen om vi vågade ta med A och F eller inte, men till slut bestämde vi oss för att det nog skulle gå bra. Väl där sov F nästan hela kvällen men A var gnällig så jag gick iväg med henne för att inte döda all konversation vid matbordet. Efter nån timma somnade hon i min famn men det gick inte att lägga ner henne för då vaknade hon med en gång så jag satt med henne hela kvällen. På kalaset träffade jag en annan tvillingmamma med något äldre barn så jag fick massor med tips och råd. Var jättekul att få höra hur det är när de blir större, jobbigt men mycket roliga historier och framför allt verkade det finnas mycket syskonkärlek mellan barnen.

Söndagen inleddes med firande av S på hans första fars dag som pappa. Vi flyttade över tjejerna till vår säng och åt frukost och öppnade paket. Det är så mysigt att ha dem nära och de sover alltid så bra när de ligger tillsammans med oss i sängen. Jag är för feg för att samsova men det verkar var himla mysigt. Kanske när tjejerna blir lite äldre. Nu flyttar S över dem till vår säng på morgonen när han matar dem och så sover jag och tjejerna lite till.
På eftermiddagen blev det middag hos mina föräldrar och sen gick vi en promenad innan vi gick hem.

Jag har shoppat lite NUK-nappar eftersom babyland hade rabatt på dem just nu. NUK är de enda napparna som tjejerna kan tänka sig, allt annat spottar de ut snabbt som blixten. De har dessutom börjat bli lite röda kring munnen efter att ha haft nappen länge så jag beställde en napp med extra lufthål kring munnen. Vet inte om det gör någon skillnad men det skadar inte att testa.

Den barnmorska som var med under förlossning ringde häromdagen. Hon undrade om jag hade några frågor eller funderingar. Jag hade fått ner några frågor på en lapp och hon förklarade väldigt pedagogiskt. Vi var supernöjda med henne så jag passade på att tacka, hoppas vi lyckas få en lika bra BM nästa gång.

Jag känner mig lite ensam på dagarna, saknar verkligen den sociala biten man får på jobbet. Dessutom saknar jag att vara gravid. Blir så arg på mig själv för att jag aldrig är nöjd och njuter av stunden utan alltid måste planera framåt och ha nya mål. Imorgon ska jag träffa psykologen igen, kändes väldigt bra sist så jag hoppas att det gör det imorgon också.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar