torsdag 6 november 2014

Utveckling och första snön

F verkar ha hittat sin höger hand, hon suger gärna på handen och fingrarna. A har ingen koll på sina händer än men har blivit duktig på att följa saker med blicken och ler mycket när jag pratar med henne. Igår pratade jag med henne och då gjorde hon massor med olika miner. Hon var så rolig att titta på. Det är fantastiskt att få följa deras utveckling, vad mycket man lär sig i början av livet.
Båda har fått svårt att somna på kvällen, eller de somnar inte när vi tycker att det passar bra. Jag tror de har fått sova för länge på morgonen så nu tar jag upp dem lite tidigare och så pratar vi och tittar på några leksaker en stund innan de sover förmiddag. Jag hoppas att det ska fungera bättre för det är skönt att få nån timma för oss själva på kvällen när vi är trötta. Barnen är ofta gnälliga på kvällen och glada på morgonen så det kommer nog att bli bättre för dem också. Ikväll blir det bad innan det är dags att äta och sova, det brukar vara populärt.

Igår lagade vi några små plastdetaljer på vagnen, tror vi betalade 100kr inklusive arbetskostnad, himla billigt och bra blev det.  Vi har beställt en reservdel som ska komma om nån vecka sen är vagnen som ny igen. Det var riktigt roligt att köpa vagn begagnad, kostar inte så mycket som en ny och vi fick med alla tillbehör som finns. Jag vet inte om vi kommer använda allt men det finns om vi behöver.

Pratade med VC om att ta blodprov på barnen men hon jag pratade med var väldigt tveksam till att sticka så små barn. Det kan jag förstå men hon menade hela tiden att det var för barnens bästa och när hon sagt det 3-4 gånger kändes det som jag var en dålig förälder som ens kontaktat dem. Jag vill helst inte att någon ska sticka mina barn alls, men är det nödvändigt är det klart att vi måste göra det, för barnens bästa. Tillslut sa hon att de kunde sticka i absolut nödfall men att jag skulle försöka hitta något annat ställe att ta proverna på först. Bra service där, jag blir så trött. Jag ringde barnmottagningen på sjukhuset och fick prata med en snäll sjuksköterska som genast sa att de kunde ta proverna, så nu ska vi dit på fredag.

Det regnade massor igår så det blev ingen promenad, idag har den första snön kommit så nu får vi nog ta oss ut och kika lite på den. Jag tycker att det är svårt att veta hur mycket kläder de ska ha på sig när vi går ut. Jag är rätt frusen själv så jag tar gärna på mig mycket. Jag vill inte att de ska frysa men vara för varm är inget skönt heller. Svår balansgång där.

På söndag är det S första farsdag och alla presenter är inhandlade. Hittade bland annat ett par strumpor som det står världens bästa pappa på. Känns nästan overkligt att vi ska fira detta som föräldrar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar